Salutare!Va rog frumos,in cazul in care stiti ce acte sunt necesare pt infiintarea unei asociatii de iepuri,raspundeti aici: ionutx_new@yahoo.com
Va rog mult,multumesc!
Infiintarea unei organizatii neguvernamentale implica multa birocratie, dar daca stii exact ce ai de facut si unde trebuie sa mergi, lucrurile nu vor mai fi atat de complicate.
Pentru inceput, vom detalia putin scopul si natura ONG-urilor. Organizatiile neguvernamentale (ONG-urile) sunt structuri juridice de natura privata, independente de institutiile statului, avand capacitatea de a lua decizii in nume propriu si de a raspunde legal pentru consecintele aplicarii acestor decizii. Organizatiile neguvernamentale se pot constitui pentru un scop de interes public sau colectiv, precum si in interesul personal, nepatrimonial, al membrilor. Caracteristica de baza a acestui tip de entitate este data de interzicerea distribuirii excedentului financiar catre membri, motiv pentru care ONG-urile se mai numesc si organizatii non-profit, nepatrimoniale sau fara scop lucrativ.
Pentru infiintarea unui ONG sunt necesare cel putin 3 persoane fizice sau/si juridice. In România, cadrul legal care da dreptul persoanelor de a se asocia este reprezentat de Constitutie, care, la Art. 37, prevede ca “cetatenii se pot asocia liber in partide politice, in sindicate si in alte forme de asociere”.
Infiintarea unei organizatii neguvernamentale presupune parcurgerea urmatorilor pasi:
1. Disponibilitatea denumirii
2. Sediul
3. Intocmirea actelor (Act Constitutiv si Statut)
4. Constituirea patrimoniului initial
5. Cazierul fiscal al fondatorilor
6. Dobandirea personalitatii juridice
7. Inscrierea in Registrul Asociatiilor si Fundatiilor
8. Certificatul de inregistrare fiscala
9. Deschiderea contului bancar
10. Stampila si imprimatele cu regim special
11. Modificarea Statutului si a Actului Constitutiv
Primul pas in infiintarea unei organizatii non-profit este obtinerea dovezii ca denumirea aleasa de voi este conforma cu legea si ca nu a fost deja folosita sau rezervata de altcineva.
Dovada disponibilitatii denumirii se obtine de la Ministerul Justistiei, in baza unei cereri.
Trebuie sa platiti o taxa de 5 lei la unitatea Trezoreriei Statului de care apartineti.
Puteti redacta singuri cererea, in forma de mai jos (Ministrului Justitiei nr. 954/2000) sau puteti completa formularul similar, disponibil la registratura Ministerului Justitiei.
Depuneti cererea si dovada achitarii taxei (chitanta in original) la registratura Ministerului Justitiei, aflata in strada Apolodor nr. 17, sector 5. Dovada disponibilitatii denumirii se elibereaza de catre Serviciul de Relatii cu Publicul si Evidenta ONG al Ministerului, aflat la aceeasi adresa, serviciu pe care il puteti contacta.
Daca nu sunteti din Bucuresti, mergeti la Trezoreria orasului de unde apartineti, platiti 5 lei in contul Ministerului Justitiei si chitanta in original impreuna cu cererea, le puneti intr-un plic timbrat adresat Ministerului Justitiei (pe adresa de mai sus).
Termenul de trimitere a raspunsului este de 5 zile lucratoare de la data depunerii cererii, in cazul in care ridicati cererea personal, sau 10 zile lucratoare, daca optati pentru raspunsul prin posta.
Valabilitatea dovezii este de 3 luni de la data emiterii. Dovada se poate prelungi, in caz de necesitate; in aceasta caz, trebuie sa faceti cererea de prelungire cel tarziu in ziua expirarii dovezii initiale.
Observatie:Conform Legii nr. 246/2005 pentru aprobarea OG nr. 26/2000 cu privire la Asociatii si Fundatii, este interzisa utilizarea in denumirea asociatiei a denumirilor specifice autoritatilor si institutiilor publice.
Model cerere
Pentru acordarea disponibilitatii denumirii
1. Solicitantul:
- Numele/Denumirea .....................................................
- Domiciliul/Sediul ....................................................
2. Categoria de persoana juridica fara scop patrimonial (asociatie, fundatie,
federatie) pentru care se solicita verificarea ...............
3. Denumirea a carei verificare se solicita ............................
4. Temeiul juridic al cererii: Ordonanta Guvernului nr. 26/2000
5. Tariful achitat ........... lei, conform [nr. chitanta] .............
6. Data
7. Semnatura solicitantului
Pasul 2. Sediul
Dupa ce am stabilit cu ce se ocupa ONG-urile si am ales o denumire pentru asociatia noastra, pasul urmator este alegerea sediului. Legea prevede necesitatea existentei unui sediu (social) pentru infiintarea unei asociatii.
Stim cu totii cat este de greu sa obtii un sediu cu o chirie rezonabila pentru o persoana juridica, mai ales in Bucuresti; daca nu aveti alta solutie, puteti stabili drept sediu locuinta unuia dintre membrii fondatori (cu conditia sa fie in proprietatea acestuia). Ulterior, in functie de obiectul de activitate, veti putea cauta un alt sediu, in care sa va puteti desfasura activitatea (punct de lucru). Este de la sine inteles ca daca doriti, spre exemplu, infiintarea unui club pentru promovarea sportului, va ajunge o simpla locuinta ca sediu, insa va trebui sa gasiti o locatie unde sa desfasurati activitatea propriu-zisa.
Proprietarul imobilului stabilit ca sediu autentifica la notar o declaratie prin care pune la dispozitie spatiul respectiv ca sediu pentru asociatie.
Model Declaratie
DECLARATIE
Subsemnatul .........................................…………………………….., domiciliat in
……………………………………………., nascut la data de ……………………….,
posesor al cartii de identitate seria ………………… eliberata de …………………..
la data de ………………………, declar pe propria raspundere ca sunt de acord ca in apartamentul proprietate personala pe care il detin la adresa..........................................
…………………………………………………………………….., sa functioneze sediul asociatiei non-profit ……………......................………...
[localitate, data]………………
Semnatura
Costuri: in functie de notar, cateva zeci de lei. Termen: pe loc.
Sau puteti folosi pentru justificarea sediului un Contract de imprumut de folosinta, numit Contract de Comodat, pe care il gasiti aici. Acesta NU este necesar sa fie autentificat (este un act sub semnatura privata) daca imobilul este proprietatea unuia dintre fondatori. Valabilitatea lui nu poate fi mai mare de 12 luni dupa care se reinoieste daca este cazul.
OBSERVATII :
Daca aveti la dispozitie un spatiu inchiriat, veti avea nevoie de contractul de inchiriere, in copie autentificata, si bineinteles de acordul proprietarului. In cazul imobilelor aflate sub ipoteca, se cere acceptul oficial al bancii creditoare.
Daca sediul este stabilit intr-un imobil ce cuprinde mai multe proprietati cu destinatie rezidentiala (bloc, vila), se mai cer urmatoarele:
- Acordul vecinilor cu pereti comuni cu apartamentul-sediu (un simplu tabel cu semnaturi cum ca sunt de acord cu functionarea sediului Asociatiei in apartamentul respectiv).
- Acordul Asociatiei de Proprietari. Acordul se da pe un formular tip, care este pus la dispozitie de Uniunea Nationala a Asociatiilor de Proprietari. Adresati-va administratorului imobilului.
Unele instante nu cer dovada acordului vecinilor sau/si asociatiei de proprietari pe motiv ca acele dispozitii sunt prevazute expres numai in cazul legislatiei privind agentii economici, nu si in cea privind ONG-urile, sau/si pe motiv ca prevederile Legii Locuintei nu sunt aplicabile, daca asociatia declara ca nu va desfasura nici un fel de activitate la sediu si ca sediul declarat ramane in continuare locuinta si deci nu se produce 'schimbarea destinatiei' care ar necesita, conform Legii Locuintei, acordul Asociatiei de Proprietari.
Dupa ce ati citit introducerea, ati trecut de primul si al doilea pas, iata ce trebuie sa faceti in continuare.
Actele in baza carora veti cere acordarea personalitatii juridice organizatiei voastre se numesc Statut si respectiv Act constitutiv.
Ambele se incheie in forma autentificata de notar sau atestata de un avocat, in mai multe exemplare (preferabil, cate 5-6 din fiecare).
Trimiteti notarului/avocatului propunerea voastra pentru aceste acte, pentru a le citi si eventual a face observatii pe marginea lor, cu cateva zile inainte de data la care v-ati propus autentificarea.
Costuri: Intre 100 si 200 lei, in functie de notar/avocat si de numarul exemplarelor autentificate.
Durata: In functie de cat de repede puteti alcatui actele, in general cam 2 zile.
Sfat: Daca, oricand pe parcursul procedurii de dobandire a personalitatii juridice sau ulterior, mai aveti nevoie de exemplare autentificate, mergeti cu o fotocopie a actului la acelasi notar la care ati facut autentificarea initiala si puteti rezolva pe loc autentificarea.
1. Actul constitutiv
Actul constitutiv consfinteste hotararea fondatorilor de infiintare a Asociatiei si desemneaza organele de conducere. Actul trebuie sa cuprinda, sub sanctiunea nulitatii absolute, datele si mentiunile prevazute la art. 6, lin. 2, din Legea 246/2005.
2. Statutul
Statutul defineste scopul si obiectivele Asociatiei, patrimoniul, sediul, drepturile membrilor etc. si trebuie sa cuprinda, sub sanctiunea nulitatii absolute, datele si mentiunile prevazute la art. 6, lin. 3, din Legea 246/2005.
Sfaturi: Pentru a evita problemele mai tarziu, specificati clar in Actul Constitutiv si in Statut ca un membru fondator trebuie sa prezideze orice sedinta a Asociatiei, pentru a evita incercarea de preluare.
De asemenea, daca presedintele asociatiei este cetatean strain sau din diverse motive nu poate prezida sau semna acte, specificati ca cei doi vicepresedinti ii pot lua locul, sa ia hotarari si sa aiba drept de semnatura si decizie in lipsa acestuia, altfel veti fi nevoiti sa autentificati la notar un Act aditional de transmitere a prerogativelor.
asociatie, fundatie, ong, infiintare, acte, statut
Pasii 4 si 5: Constituirea patrimoniului initial si cazierul fiscal al fondatorilor
-------------------------------------------------------------------------------------
Ati intocmit documentele, va trebui acum sa constituiti patrimoniul initial minim necesar infiintarii ONG-ului. Aceasta se face prin deschiderea unui depozit bancar si are, pentru o asociatie non-profit, un cuantum egal cu un salariu minim brut pe economie.
Patrimoniul se constituie prin depunerea banilor la o unitate bancara sub forma de 'patrimoniu initial'. Activul patrimonial initial al fundatiei trebuie sa include bunuri in natura sau in numerar a caror valoare totala sa fie de cel putin 100 de ori salariul minim brut pe economie, la data constituirii fundatiei.
In cazul fundatiilor al caror scop exclusiv “este efectuarea operatiunilor de colectare de fonduri care sa fie puse la dispozitia altor asociatii si fundatii, in vederea realizarii de programe de catre acestea din urma”, activul patrimonial poate avea o valoare totala de cel putin 20 de ori salariul minim brut pe economie.
Acesta poate fi constituit si in natura. In acest caz aveti nevoie de Statut si Act Constitutiv in original si de actul de detinere a bunului respectiv (facturi, contract de vanzare/cumparare, etc.). Bunul sau bunurile ce vor servi ca patrimoniu initial trebuie sa apartina cel putin unuia dintre membrii fondatori. Trebuie sa completati un formular, sa aveti la voi cartile de identitate, copii dupa statut si actul constitutiv, un proces verbal prin care asociatia/fundatia decide deschiderea contului si persoanele imputernicite sa efectueze operatiuni pe cont. Trebuie sa mai achitati o taxa de deschidere de cont in valoare de 15 lei si sa aveti asupra voastra si actele originale ca sa nu faceti doua drumuri.
Veti primi un extras de cont doveditor care trebuie depus la dosar.
Sfat: Nu toate bancile accepta depunere de patrimoniu initial pentru ONG-uri. Interesati-va mai intai printr-un telefon.
Banii raman blocati pana la obtinerea hotararii judecatoresti de infiintare, cand veti putea transfera banii intr-un cont bancar propriu-zis pe numele organizatiei.
Daca doriti, puteti constitui patrimoniul initial din sume mai mari fata de minimul prevazut de lege. Oricum, cuantumul trebuie sa fie mentionat in Statut. Daca este in natura trebuie specificat de asemenea ce reprezinta.
De multe ori, bancile nici nu stiu ce documente sa ceara cand e vorba de ONG-uri asa ca fiti pregatiti sa ii lamuriti sau sa mergeti la alta banca.
PASUL 5 : Cazierul fiscal al fondatorilor
---------------------------------------------------------------------
Fondatorii (asociatii) trebuie sa obtina si cazierul fiscal personal.
Obligativitatea prezentarii acestuia este mentionata de OG nr. 75/2001 privind organizarea si functionarea cazierului fiscal, cu modificarile ulterioare, care, la art. 8. aliniatul 1, prevede ca:
'Prezentarea certificatului de cazier fiscal este obligatorie în urmatoarele situatii:[...]
- la solicitarea inscrierii in Registrul asociatiilor si fundatiilor, a asociatiilor si fundatiilor, de catre asociatii sau membrii fondatori ai acestora; [...]'.
Cazierul fiscal este eliberat de Ministerul Finantelor prin Administratia Finantelor Publice de care apartine domiciliul solicitantului.
Cererea de obtinere a cazierului fiscal (o completati la fata locului) va fi insotita de urmatoarele documente:
- copie act de identitate
-taxa de eliberare a cazierului fiscal
Costuri: 20 lei.
Termen: Pe loc.
Valabilitate: Cazierul Fiscal are valabilitate doar 30 zile de la data eliberarii!
Dupa ce ati constituit patrimoniul initial si ati obtinut cazierul fiscal, este timpul sa puneti intr-un dosar cu sina urmatoarele acte, in aceasta ordine (rigoarea face buna impresie oriunde!):
- cererea de inscriere in vederea dobandirii personalitatii juridice, conform Anexei 8 la Ordinul Ministerului Justitiei nr. 945/2000 ;
- dovada disponibilitatii denumirii;
- actul constitutiv si statutul autentificate in original + cate 3 copii de fiecare;
- cazierul fiscal al asociatilor;
- dovada sediului social;
- dovada patrimoniului initial;
- un timbru judiciar in valoare de 1 leu;
- chitanta doveditoare ca ati achitat taxa de timbru judiciar.
Dosarul se depune la Judecatoria pe raza careia se afla sediul si care urmeaza sa va acorde personalitatea juridica.
Inainte ca dosarul sa fie depus la registratura va sfatuim sa il rugati pe judecatorul de serviciu sa va verifice actele.
Odata cu depunerea dosarului veti primi un numar de inregistrare si tot acum ar trebui sa vi se comunice termenul; daca nu, il puteti afla de la portal.just.ro, sectiunea “Portalul instantelor de judecata” de pe siteul Ministerului de resort.
Judecarea dosarului se poate face si in absenta insa este importanta prezenta presedintelui in cazul in care judecatorul are nelamuri sau dosarul trebuie completat cu alte acte.
Daca nu angajati un avocat care sa va reprezinte, si nu ati mai fost intr-o sala de tribunal, aflati ca trebuie sa fiti prezenti in holul Judecatoriei in dimineata zilei anuntate, la 8.30, cu un act de identitate. Verificati la avizier numarul completului de judecata care analizeaza dosarul si numarul de ordine al acestuia din urma. Mergeti in sala si fiti atent la grefier, care striga dosarele in ordinea numerelor de pe lista de zi. In momentul in care va auziti strigati, spuneti 'prezent' si iesiti din banca. Veti fi intrebati ce anume solicitati si veti spune: 'solicitam admiterea actiunii si acordarea personalitatii juridice a Asociatiei X conform cu cererea depusa la dosar”. La inceputul sedintei de judecata, presedintele completului va intreba care sunt dosarele a caror judecare se amana. Daca, din diferite motive, vreti sa amanati analizarea dosarului, veti spune numarul de ordine din acea zi (cel scris la avizier). Trebuie insa ca cererea sa fie motivata.
Daca dosarul este complet, hotararea va fi 'in pronuntare' (adica instanta se va pronunta ulterior; in mod normal, solutionarea va fi favorabila).
Dupa judecarea dosarului veti primi prin posta o copie a incheierii judecatoresti de inscriere in Registrul Asociatiilor si Fundatiilor. Daca sunteti nerabdatori, puteti sa aflati decizia si de la portal.just.ro, insa oricum trebuie sa asteptati comunicarea oficiala pentru a merge mai departe.
Observatie: Hotararea este supusa recursului in termen de 5 zile de la pronuntare.
Dupa ce ati dobandit personalitatea juridica, iata ce mai trebuie sa faceti.
Pasul 7.
----------------------------
Eliberarea copiei de pe sentinta civila si inscrierea in registrul Asociatiilor si Fundatiilor
La maxim 2 saptamani (acesta este termenul de transcriere in registrul Judecatoriei) dupa pronuntare, depuneti o cerere pentru eliberarea Sentintei civile (incheierea judecatoreasca pronuntata in sedinta publica de judecator) si a Certificatului de inscriere in Registrul Asociatiilor si Fundatiilor, aflat la grefa Judecatoriei. Cereti 4-5 copii autentificate de fiecare.
Tineti legatura cu grefierul de la Judecatorie, va poate ajuta in demersuri.
Inscrierea in registru se face din oficiu de catre Instanta.
Cost: 2 RON/exemplar.
Se plateste la CEC sau la Judecatorie.
Pasul 8.
----------------------------
Certificatul de inregistrare fiscala
Pentru a putea desfasura orice fel de operatiuni financiare aveti nevoie de un certificat de Inregistrare Fiscala (Cod Fiscal).
La Administratia Finantelor Publice unde aveti sediul depuneti un dosar cu urmatoarele acte: Statut, Act constitutiv, incheierea judecatoreasca, Certificatul de inscriere in Registrul Asociatiilor si Fundatiilor (copii), timbrul fiscal 3 RON, 2 formulare “cod 010” (pe care vi le da inspectorul fiscal) completate.
Eliberarea Codului Fiscal (act autentic) dureaza 10 zile.
ONG-urile nu primesc numar de inregistrare.
Pasul 9.
---------------------
Deschiderea contului bancar
Deschideti un cont la orice banca.
Vi se va cere: Statutul si Actul Constitutiv, incheierea judecatoreasca, Certificatul de Inregistrare Fiscala (in original sau copie legalizata) care se inapoiaza si o fotocopie (care se retine).
Trebuie ca impreuna cu asociatii (desemnati sa exercite operatiuni bancare) sa semnati si sa stampilati documentele.
Cost: 20 RON, pe loc.
Dupa ce contul e deschis, transferati patrimoniul initial prin ordin de plata si il puteti utiliza pentru nevoile curente.
Toate cheltuielile facute: taxe,stampile, autentificari, etc sa le treceti pe numele asociatiei ca sa poata fi incluse la cheltuieli.
Dupa finalizarea procedurilor intrati pe siteul: www.just.ro si cautati numarul de inregistrare al asociatiei in Registrul national al ONG, numar util pentru referinte viitoare.
Este nevoie de cenzor doar daca asociatia are peste 15 asociati.
Pentru autentificarea actelor, membrii fondatori pot sa imputerniceasca o singura persoana prin act notarial sa se ocupe de obtinerea personalitatii juridice.
Pasul 10.
---------------
Stampila si imprimate cu regim special
Certificarea actelor emise de organizatie se face prin semnatura persoanelor autorizate si parafarea cu o stampila.
La comandarea stampilei trebuie sa prezentati o copie de pe Codul Fiscal si dupa C.I.
Faceti minim 3 stampile (1 pentru firma, una de buzunar si una pentru contabil).
Mai aveti nevoie de un chitantier si un facturier pentru activitati comerciale.
Imprimatele sunt persoanlizate si e trecut in ele si contul bancar, deci lasati-le la urma.
Costuri: 150 RON, in 24 de ore.
Modificare Statut si Act Constitutiv
-----------------------------------------------------------
Puteti aduce modificari acestor acte ori de cate ori doriti, fie ca intentionati sa schimbati denumirea, sediul, scopul si obiectivele etc. Aceasta procedura nu este necesara atunci cand pleaca membri din organizatie sau cand primiti membri in organizatie.
Fie ca rescrieti aceste acte sau aduceti un act aditional, trebuie sa le prezentati mai intai unui notar sau avocat pentru a le verifica. Apoi trebuie sa convocati AGA (in cazul unei asociatii) sau Consiliul Director (in cazul unei fundatii), conform regulamentului intern al organizatiei, pentru a lua la cunostiinta modificarile ce vor fi aduse. Procesul verbal se va intocmi in 5 exemplare, semnate de toti participantii. De asemenea, in procesul verbal, trebuie mentionata persoana din conducere care se va ocupa de legalizarea acestor modificari.
Autentificati la notar noile acte, dar si procesele verbale, dupa care platiti o taxa de timbru la trezorerie (in contul bugetului de stat) si depuneti chitanta la dosar (pastrati o copie pentru contabilitate) impreuna cu timbrele judiciare.
Dosarul depus trebuie sa contina:
- noul statut si/sau noul act constitutiv sau actul aditional autentificat si 4 exemplare;
- procesul verbal autentificat;
- chitanta doveditoare a platii taxei de timbru;
- timbrele judiciare (veti fi informat de la judecatorie de valoarea lor);
- copie dupa vechile acte;
- copie hotarare judecatoreasca;
- certificatul de inscriere in original;
- cerere tip completata pe loc.
Judecatorul de serviciu trebuie sa verifice dosarul dupa care il puteti depune la registratura Judecatoriei pentru a primi un numar de inregistrare.
Ca să înființați o asociație a crescătorilor - trebuie să fiți câțiva crescători - scrie în legea asociațiilor și fundațiilor - să faceți actul constitutiv al asociației și statutul - acestea sunt actele - iar când se înregistrează la judecătorie să aveți cărțile de identitate și contul deschis în bancă cu capitalul social declarat .
Vă descurcați cu siguranță, succes !
Va multumesc pentru raspunsul promt, sa speram ca o sa pot ajunge sa vad aceasta expozitie! Mi-ar fi placut si sa pot expune dar distanta, din pacate , este prea mare intre Craiova si Galati....
O zi buna si mult succes in organizare!!
Felicitari domnu Balanescu,bine organizat,toata stima si respectu,se vede ca ati fost in strainatate si nu ati mers degeaba,va doresc toate cele bune si un an plin de succese!
În străinătate am fost, dar nu știu de unde știți dvs. acest lucru, probabil, mă confundați cu altcineva.
Eu vă mulțumesc pentru felicitări, dar pe mine mă cheamă Balan .
Și dvs. un an bogat în împliniri !
Sigur că am auzit, chiar dialogăm pe sunphoto, dânsul e un mare iubitor de animale, și nu numai atât, și avem cunoștințe comune.
Tot așa dialoghez și cu dumneavoastră.
Am să vă spun pe unde am fost: Ucraina, Polonia, Cehia, Slovacia, Ungaria și Germania.
Prin alte părți nu am fost deocamdată.
De mine știți sau de altcineva ?
Domnul Dode Vasile VA SPUNE CEVA,A FOST CU MINE IN AUSTRIA LA WELS,PE LINGA FAPTUL CA SANT PASIONAT CRESCATOR DE PORUMBEI KING MA OCUP SA ORG. EXCURSII IN STRAINATATE LA EXPOZITII SI TARGURI,TOATE CELE BUNE!
Da,domnule Viorel, vă apreciez ca și crescător, sper să facem cunoștință cât de curând, dacă veniți la adunarea UGCPPAMR de la Galați , din această lună.
Pe D-L Dode, cred că îl cunosc foarte mulți oameni, sau mai bine zis crescători de iepuri, găini și porumbei, dânsul e o personalitate marcantă în rândul crescătorilor de animale, îl cunosc personal, am organizat, pot să spun, ad-hoc, exponatele (la iepuri mă refer) de la Cupa Dunării Galați, împreună cu dânsul și cu d-l Eftimie Ștefan, vicepreședintele Clubului de Iepuri Galați.
Să știți că am primit invitația dvs. de a merge la WELS, dar alte probleme cu o prioritate mai mare m-au făcut să nu îi dau curs.
Sper să colaborăm pe viitor, membrii Clubului de Iepuri de rasă Galați, cred că vor fi interesați să meargă la Expoziții în străinătate - deci așteptăm invitații din partea dumneavoastră, stimate domn, Viorel POP .
Pentru mine comunicarea e foarte importantă, așa că ținem legătura.
Se organizează și a fost ediția a doua la Galați în același an, păsările exotice au fost pentru prezentare, și au avut un pavilion destinat special, cel de la intrare...imaginea de ansamblu e penultima fotografie...cea cu afluența maximă.
Multumim de poze, foarte reusita Expozitie dupa cum se vede.
Si as vrea sa va intreb daca poza 061120102013 de la pag 12 este Brahma Herminat Inchis PITIC?
În expoziție am văzut Sussex pitic, fotografii foarte bune la păsările care au fost în expo puteți vedea și pe pagina d-lui Dode Vasile și d-lui Crăciun Petru.
Am mai văzut cochinchina pitic frezat pe negru , pe alb, pe albastru.
Va multumesc pentru aprecieri, stimate Domn, si-n mod sigur voi veni si la alte expozitii care le veti organiza, doar ca-mi doresc ca de aceasta data sa ajung ca si expozant.
Astfel de expozitii, de asa anvergura si calitate, nu au mai fost organizate in Romania si inca povestesc si indrum pasionatii de pasari si animale sa nu rateze expozitiile viitoare de la Galati.
Mult noroc, sanatate si putere de munca!
Va multumesc inca o data ptr. raspuns....v-am intrebat despre cochin negru, ptr ca mi se pare fff.urias in comparatie cu doamna din fotografie.
Sper,cine stie sa-mi dea mai multe informattii deapre crescator....stima pali
Se știe că aceste păsări au un penaj înfoiat, dar chiar și așa vă spun că au fost exemplare deosebite în expoziție, la mai toate rasele, sunt aprecierile cunoscătorilor în domeniu.
Nu am un catalog al expoziției, dacă voi intra în posesia unuia vă comunic cine a avut această rasă de găini în expoziție, acolo sunt trecuți toți participanții, de obicei pe fișa de arbitraj nu se scrie numele crescătorului pentru a nu fi influențați arbitrii...dacă cunoașteți.
Mulțumesc, se observă că un asemenea eveniment are un impact major, am primit semnale de apreciere de la foarte mulți vizitatori, ce spun despre această expoziție că a fost cea mai frumoasă din țară organizată în 2010 !
Ce pot să spun e că merită văzut pe viu, iar ca timp măcar 3-4 ore pentru a putea vedea toată diversitatea exponatelor.
Așa că deși sunteți departe, poate veniți la următorul eveniment; au fost prezente și firme de profil din domeniu.
felicitari frumoasa expozitie -multe poze -se vede ca a fost bine organizat-cei de la santnicolau mare nu-s in stare sa puna cateva poze cu campionii lor -traian
Am vazut ceva poze de la acel eveniment pe pagina D-lui Țigu Cristian, probabil vor mai apare și altele, pe la alți participanți sau vizitatori...mai cautați...
am pus eu cateva poze de la prieteni dar vroiam sa vad cel putin jumatate cat ati pus dumneavoastra pe pagina -nu stiu le e rusine sa puna poze cu pasarile s-au iepurii expusi -traian
mulțumesc am să mă uit și eu la ele, alte instantanee frumoase cu exponatele de la Galați puteți vedea pe pagina lui Crăciun Petru ( crăciunpetru.sunphoto ) și pe pagina d-lui Ionuț Cercel ( păsărideexpoziție.sunphoto ); bineînțeles mai sunt și alte pagini....au fost mulți care au pozat ...
da va multumesc -am scris si eu la prieteni unde pot vedea expo galati-le-a placut si Vasile dode si sonda jancsi am vazut s-au simtit bine la banchet -mi-au scris ce am pierdut -dar poata cu alta ocazie o sa pot merge cu crescatorii austrieci prietenii mei -am facut poze la expo e-54 a lui Knol Franz din Eferding
Din ce se vede in poze, o expozitie cu adevarat impresionanta. Felicitari organizatorilor!
Pacat de distanta mare dintre noi, merita a fi vazuta.
Va astept pe 25 - 28 noiembrie la Expo Breaza.
cineva spunea ca a fost mai slaba decat anul trecut.Eu n-am fost nici atunci, dar ceea ce am vazut aici mi-a placut.Desigur ca "pe viu" ......suna altfel.Cu deosebita stima, bundu
Ediția precedentă a fost în februarie; depinde la ce se referea, poate la expunerea anumitor rase dar per ansamblu ultimul eveniment cred că l-a depășit pe primul, adică cel din februarie.
Sunt păreri subiective.
Cu respect, Balan.
multumesc frumos pentru coment si pentu aceste minunate poze intradevar o expozitie de nota 10 din tote privintele spre fericirea mea am putut sa o vad pe viu si chiar am achizitionat si o pereche de siberieni din expozitie numai bine va doresc din Barlad
sa stiti ca zilnic ma uit la aceasta expozitie ba pe pagina unui participant ba pe al dumneavostra -si ma minunez ce evolutie ati facut intrun an -felicitari -traian
Să știți că și prima expoziție din februarie, a fost o reușită, aici e un spațiu expozițional excelent, format din mai multe hale de expunere care fiecare are 400-800 mp , cu o curte interioară largă cu voliere de diametru 10 m si 2 spații de manej pentru cai, plus spațiu de protocol, parcare. Cred că nu greșesc dacă spun că toată suprafața e de aproximativ 5 ha, sau poate mai mult, asta așa din ochi.
O să mai pun ceva poze, încă nu am pus tot.
felicitari, din cate vad, a fost o reusita. mai multe foto daca se poate cu pasari de curte, m-ar interesa brahma albastru si potarnichiu pe albastru, dar si altele.
Din nefericire nu am reusit sa ajung, si sincer imi pare rau pentru a foarte reusita expozitia, sper sa ne cunoastem personal la Sannicolau Mare.
Ma bucur nespus ca dintre amfitrionii si garantii evenimentului s-au numarat si cunoscuti sau prieteni de ai mei, oameni deosebiti, crescatori experimentati, arbitri renumiti...
La cat mai multe astfel de evenimente si multe realizari personale in acest minunat hobby.
Vor mai fi și alte evenimente cel puțin la fel de frumoase sau chiar mai frumoase, asta e speranța noastră.
Amfitrion a fost unul singur SC. AGRO-DUNĂREA S.A., reprezentată de D-l Băilă Marian, care a pus la dispoziție toată infrastructura reprezentată de 5 hale(sectoare) de expunere, curtea interioară cu voliere, spațiu de protocol și cazare, logistica pentru transport exponate din țară, împreună cu Asociația Județeană Columbofilă Galați.
Să dăm Cezarului ce este al Cezarului.
Mulțumim pentru urări, și sperăm să ne vizitați și să participați la evenimentele ce se vor mai organiza.
Imi pare rau ca o anumita problema a facut sa nu pot ajunge la expozitie,dar din ce-am vazut aici,din ce mi-a povestit prietenul meu[arabesque]care a fost acolo,se pare ca a fost un eveniment deosebit. Felicitari atat organizatorilor cat si crescatorilor care au expus exemplare superbe!
Super expozitia de la Galati, pacat ca anul asta nu am ajuns.Parerea mea ca pentru zona Moldovei inclusiv Braila, Buzau este cea mai bine organizata si exigenta.Felicitari pentru premiu.
Mulțumesc, a fost o competiție strânsă la uriaș gri, dar prezența d-lui Papp Ernest, arbitru internațional și a d-lui Oltean Florin, vicepreședintele secției de iepuri al UGCPPAMR, care au arbitrat, a fost o garanție pentru corectitudinea concursului.
Se vehiculează că expo națională va fi anul viitor aici la Galați, dar nu e oficial încă.
frumosi iepuri -ma bucur ca ati facut poze la albitraj sa vada crescatorii ca iepurii trebuesc scosi din custi pentru ai examina si a face cateva masuratori pentru a da puncte -felicitari-traian -frumoasa expozitie -Vasile felicitari pentru Cupe -traian-Austria
Mai am poze de pus incă, asta nu e tot, d-le Traian, de data asta am facut foarte multe, e un progres real, o sa le pun curând...numărul iepurilor a fost mai mare decât la expoziția din februarie, iar arbitrajul a durat până seara târziu, a fost D-L Papp Ernest, șeful arbitrilor pe țară care a făcut demonstrație pentru noi, împreună cu d-l Oltean Florin .
mulțumesc la fel, voi pune poze mai multe, imediat ce voi face o selecție...și veți vedea ce a fost zilele acestea la Galați...am făcut cunoștință cu câțiva crescători cunoscuți...care au expus sau care au venit la expoziție.
-frumoase iepuroaice,oricum se vede calitatea-femela asta(campionul)a nascut in crescatoria mea-ma bucur ca aveti atita bucurie si ati obtinut ce ati meritat-inseamna ca ati avut arbitrii care a avut mare experienta si intelegere sin domeniul asta, fata de iepuri!cu multa stima-BELA!
Se vede că ereditatea joacă un rol important în transmiterea caraterelor, întradevăr Campioana la Uriaș gri de la Galați are gene de campion, ea fiind fiica lui Dodi, frate cu Campionul european de la Nitra din noiembrie 2009.
De la trei luni am primit de la tine, și este la mine in crescătorie, și de aceea vreau să-ți mulțumesc pentru aceasta.
Rezultatele se văd când se lucrează cu un material genetic bun, și când crescătorul își propune un obiectiv, pentru asta am întreținut bine și cu grijă, aici e meritul meu.
am fost si eu, am dat mana cu domnul Dode de la care am cele 3 exemplare. Am vrut sa va cunosc si pe dumneavoastra dar nu v-am vazut. Frumoasa expozitia, si exemplare frumoase de iepuri. Bv
Am fost mai tot timpul zilele acestea în expoziție, probabil v-ați nimerit când nu eram în sectorul iepuri, noi am fost și la discuții cu arbitrii în interior, și în alte sectoare. Dar nu e timpul pierdut să ne cunoaștem.
Bună seara, mă bucur că sunteți pe computer, astea sunt primele poze, aceasta a fost o expoziție cu un nivel ridicat de compepetitivitate, și cu participare internațională mai ales la porumbei, este ediția a doua la Galați, însă o să vedeți poze inedite în zile următoare...cu sutele.
Statistica vizitatorilor va fi record, mai ales că vremea ține cu noi, soare și temperaturi de 24* C în noiebrie, vedeți din poze d-l Dode în cămașă cu vestă.
Am pus cîteva poze la cald de la expoziția de la Galați, Cupa Dunării, mai e și mâine o zi de vizită, adică duminică 7 noiembrie 2010, vreme superbă, nu ratați un eveniment important, mai ales dacă sunteți un crescător împătimit sau un simplu admirator al animalelor, tot ce vedeți aici sunt sigur că va crește gradul de cultură și mai ales copii care au un instict admirativ innăscut pentru animale.
Trimite mesajÎnapoiNu poți trimite un mesaj fără conținut!Nu este permisă folosirea de cod HTML in mesaje.Mesajul nu a fost trimis din motive de securitate. Va rugam sa ne contactati prin email pe adresa office@sunphoto.roMesajul nu a fost trimis din motive de posibil spam. Va rugam sa ne contactati prin email pe adresa office@sunphoto.roMesajul nu a fost trimis din motive de posibil spam. Ati trimis prea multe mesaje in ultimul timp.A apărut o eroare în timpul trimiterii mesajului. Vă rog încercați din nou.Mesajul a fost trimis.